27
pro
2022
Vijesti plus

Ovo su najbolje pjesme 2022. godine

Kolaž glazbenih imena 2022. s najboljim pjesmama, nad discmanom

Najbolje pjesme 2022. / Ilustracija: Igor Jurilj

share

Danas sa sigurnošću možemo potvrditi da je 2022. zvučala raznoliko i dinamično.

Autori su bili itekako aktivni, a posebno se istaknula potpuno nova generacija koja je gotovo cijele godine držala vrhove top lista najslušanijih u radijskom eteru. Najbolje pjesme prema odabiru uredništva portala Glazba.hr u godini na izmaku donosimo abecednim redom u nastavku.

 

“Bite Your Tongue” – Bad Daughter (D. Ercegović/D. Ercegović/L. Klaić)

Nakon što je prije godinu dana pomela konkurenciju prvijencem Let Me Panic, Dunja Ercegović u svom je art-pop alter-egu Bad Daughter utjelovila pobjednicu. Nikakvim mantrama, nego suvremenom, svježom i opojnom estetikom koja je osvojila publiku, a i kritiku.

Bad Daughter je s prošle dodjele nagrada Rock&Off otišla s najviše ‘vražjih ploča’, a onda je pred prvu koncertnu promociju albuma odnijela i svog prvog Porina u Osijeku.

U svibnju ove godine izvela je cijeli pobjednički album u zagrebačkom Pogonu Jedinstvo gdje je premijerno otpjevala “Bite Your Tongue” – pulsirajuću, dream-pop stvarčinu prožetu plesnim klupskim obrascima iz produkcije Leonarda Klaića.

“Evo me opet” – Vojko V (M. Radomirović, A. Vujević/M. Ilić, A. Vujević)

Iščekivanje Dvojka postalo je uzbudljivije objavom pjesme “Evo me opet” u kojoj je Vojko genijalno semplirao istoimenu pjesmu autora narodne glazbe Miodraga M. Ilića i Miodraga Radomirovića, u izvedbi Louisa. Spot u režiji Rine Barbira još je jednom naišao na mnogobrojne pohvale, kao i stihovi s kojima su se poistovjetiti mnogi.

“Give’em” – Filip Motovunski i Joe Raygun (F. Motovunski, J. Raygun)

Razlomljena fuzija drum’n’bassa i hip-hopa koja je zasigurno jedan od boljih ovogodišnjih uradaka Filipa Motovunskog, koji je iznimno aktivan na izdavačkom planu, a unatoč količini itekako uspijeva zadržati i kvalitetu i svoj potpis.

“Goli i bosi” – Marko Rudelić feat. Sabrina Hebiri (M. Z. Rudelić/M. Z. Rudelić/V. Kuzman, E. Pintar, L. Šain)

Baršunasto trenje snenog vokala Sabrine Hebiri ovdje u gostima na autorskoj baladi Marka Rudelića, a zvuči poput kakve zaboravljene pjesme nekog od velikih grunge bendova ranih devedesetih koji su izazivali trnce svojim grlenim vokalima, a kad se radi o zvučnoj slici, onda je tu svoje prste imao blues i soul.

Premda će svojom strukturom i produkcijom snažno sugerirati ljubavnu tematiku, žmarci su garantirani kod spoznaje da se radi o sociopolitičkom komentaru na hrvatski duh vremena koji je odnio mnogo, mnogo duša. “Goli i bosi” prišuljala se kradom krajem 2022. i izvukla svako tlo pod nogama.

“Guilty Pleasure” – Mia Dimšić (D. Bačić, V. Dimiter, M. Dimšić/D. Bačić, V. Dimiter, M. Dimšić/A. Gelo)

Uvjerljivo je pobijedila na Dori, ostvarila svoj san i predstavila Hrvatsku na Eurosongu. Mia Dimšić unijela je emociju u ovu pop pjesmu te pridobila mnogobrojna srca obožavatelja diljem svijeta te tako sebi sigurno otvorila neka nova vrata potencijalne inozemne karijere.

“Idi” – Silente (T. Karamehmedović/S. Karamehmedović/N. Bratoš)

Silente je pjesmu “Idi” predstavio na Zagrebačkom festivalu gdje se instantno izdvojila posebnošću aranžmana čime je zaintrigirala njihove obožavatelje i šire slušateljstvo. Radi se o još jednom biseru iz bratske autorske radionice Karamehmedović koji donosi očekivan glazbeni faktor iznenađenja dok je poetski izražaj jasan, uz poruku da je svaki kraj novi početak.

“Javi se kad stigneš” – Vatra (I. Dečak/I. Dečak/I. Dečak, M.R. Kasumović, R. Kelemen, M. Kurjančić, M. Radan)

Još od “Tanga” Vatra je promijenila zvučni krajobraz benda, a uslijedile su i strukturne promjene koje u ovom trenutku ostavljaju Ivana Dečaka, gitarista Roberta Kelemena i bubnjara Marija-Roberta Kasumovića. Izvorni trojac ili je dekodirao formulu dosega do masa zrelom fazom muziciranja ili je naprosto odgojio generaciju posljednjih 25 godina koliko bend postoji i time osigurao uspjeh.
U novom singlu “Javi se kad stigneš” Dečak odlazi u lirski minimalizam, računajući na princip manje-je-više, jednostavnosti stiha pruža vokalnu stabilnost i čvrstinu, a sve niveliraju čistom produkcijom u suradnji s powerhouse-duom Pavle Miholjević+Jura Ferina. Jednadžba je jasna: ova je pjesma brzo pronašla put do uha slušatelja.

“Lipo mi je tu” – Klapa Rišpet (P. Kozomara/S. Tafra/L. Škaro)

Trope pjesme “Lipo mi je tu” čine sreća, voljena žena, rodna gruda i skromnost, a izvučeni su iz poznatog arsenala klape transformirane u sredovječni boy bend. Na novoj pjesmi bend odlazi korak dalje od klapskog višeglasja koje je sada u službi popratnih vokala vodećem Ivi Amuliću, a stilski time neodoljivo priziva zvukove izvornog mu Tutti Fruttija.

Laganim puhaćim dionicama i suptilnim bubnjevima koji čine okosnicu ritmične “Lipo mi je tu”, ova pjesma objavljena je u savršenom trenutku da postane ljetni hit.

“Nekad je bilo bolje” – Detour (N. Borgudan/N. Borgudan/N. Borgudan, E. Grubišić, A. Križaj, V. Čerič)

“Mislim da je ovo jedan od jačih Zagrebačkih festivala po kvaliteti pjesama unatrag mnogo godina. Dobiti dvije nagrade u takvoj konkurenciji još je veći gušt. Mislim da je ovdje vrlo bitno spomenuti Lauru i Anđelu, naše dvoje vokalistice koje su iznijele ovu pjesmu sjajno, i studijski i uživo ovaj put.

Naravno da nije bitno pobijediti, ali to je veliki gušt, nećemo si lagati. Osjećaj je divan!“, izjavio je Nenad Borgudan nakon pobjede na ovogodišnjem Zagrebačkom festivalu. A pobjedu je novoj postavi grupe Detour donijela pjesma “Nekad je bilo bolje”, tipična Detourovska pop pjesma baladičnog i nostalgičnog prizvuka.

.

“NLO” – Hiljson Mandela feat. Miach (I. Hilje, M. Čičak, M. Šoštarić/I. Hilje, M. Čičak, M. Šoštarić/M. Šoštarić)

Kao da su se u trenutku stvorili s drugog planeta i u trenutku osvojili radijski eter. Svi su htjeli saznati tko su, stoga su se vrlo brzo popeli i na prvo mjesto najshazamanijih pjesama u Hrvatskoj. Miach i Hiljson Mandela ovim su zaraznim hitom osvojili publiku, koja ih je nagradila Cesaricom za Hit studenoga. Simpatična ljubavna r’n’b pjesma osvojila nas je na prvo slušanje.

“Ponovo” – Parni Valjak (H. Hasanefendić/H. Hasanefendić)

U najtužnijim mogućim okolnostima, grupa Parni valjak se pjesmom “Ponovo” oprostila od Akija, svog prijatelja i brata te jednog od najboljih i najprepoznatljivijih vokala naših prostora svih vremena, koji nas je napustio početkom godine. Aki nas je iznenada napustio, ali njegov duh i glas ostat će zauvijek upisani u svima nama koji smo uz Parni Valjak odrastali, zaljubljivali se, smijali i plakali.

“Sama” – Ether (L. Vidović, N. Ćaćić/N. Ćaćić)

U vrijeme hiperprodukcije, hiperkonzumacije i desentizacije od glazbe poradi prvonavedenih, kada netko potakne osjećaj iščekivanja nove glazbe, onda je to i neformalna potvrda svježine na sceni. Drugim singlom “Sama” Ether je najavila prvi samostalni album pjesmom o prihvaćanju samostalnosti i samodostatnosti kročeći kroz život. Život je poput vlaka, a svatko ulazi i izlazi sam na svojoj postaji. Svježu produkciju singla, kao i albuma potpisuje Luka Vidović – producent i vokal pocket palme.

“Sip” – Grše (G. Šipek, M. Šoštarić, E. Žerić/G. Šipek)

Nakon “Highlife” i “Mambe”, Grše je ove godine objavio još jedan klupski hit. Radi se o pjesmi “Sip” koja je, već tradicionalno za Gršu, ušla na Billboardovu top ljestvicu i pokorila cijelu regiju. Pjesma je postala neizostavan dio playliste svakog tuluma, a jako dobro funkcionira i na mnogobrojnim nastupima uživo koje je ove godine Grše priredio.

“Škanjet” – Elis Lovrić (E. Lovrić/E. Lovrić/E. Lovrić, M. Zec)

Škanjet znači stolčić koji se stavlja pod noge dok ste u fotelji. Labinjonska kantautorica Elis Lovrić oduševljava na novoj pjesmi na lokalnom labinjonskom govoru, cakavici koju ni Istrijani neće lako razumjeti. Ali njezin “Škanjet” ima jedan ritualni, neizrecivi moment proizašao prije svega iz njezina atraktivnog vokala upogonjenog u dinamičnoj vožnji koju podržava suptilno militantna ritam sekcija što fino komplementira njezin raniji ovogodišnji singl “No War“.

“Thalassa” – Mimika (M. M. Murtić/M. Kolega/M. M. Murtić)

Prve sekunde “Thalasse” rezoniraju velikim filmskim orkestracijama klasičnoga razdoblja, meandrirajući između nadrealističke znakovitosti i mitologijskih pukotina u koje upisujemo vlastita, ali kontaktom posredovana značenja.

Drugi singl s nadolazećeg albuma svojevrsna je koda albuma; zaključak mediteranske neoodiseje zvukova i višeglasja čime Mimika igra neobičnu promotivnu partiju nudeći koncentrat novih koncepata i zaključak onog što će nova era Orkestra Bez Konačnog Broja započeti.

Progresijom pjesme pjev sirena transformira se suptilno u zazorne i nerijetko jezive zvukove čime se ne brišu samo granice između čovjeka i instrumenta, nego i realnoga i shizofrenog što formalnim postupkom podsjeća na grand finale White Albuma.

“The Dress Your Mother Wore to War” – Mary May (M. Butirić, J. Perković, B. Rupena, L. Čapeta, M. Živković/M. Buritić/M. Butirić, J. Perković)

Mary May Band proteklih se godina etablirao kao vokalno-instrumentalni powerhouse, a temelj njihove apsorbirajućeg rada jest opipljiva opsesija komunikacijom kroz instrument. Dakako, dominantan instrument ovdje je vokal frontwoman Mary May čije ime i krasi bend.

Posljednje ostvarenje “The Dress Your Mother Wore to War” izvedeno u zagrebačkoj knjižari Fraktura u kratkom Eksperimentu ljubiteljima narativne sirovosti bit će nešto najuzbudljivije iz domaće radionice kao fuzija crnačkog američkog juga i eksperimentalnog jazza kakvog smo čuli na Bowiejevom posljednjem albumu Blackstar.

“Trebaš li me” – Matija Cvek feat. Eni Jurišić (M. Cvek, Z. Husnjak/M. Cvek, Z. Husnjak)

Matija Cvek drugu je godinu za redom već na samom početku godine objavio pjesmu čija popularnost i aktualnost ne jenjava i na samom kraju godine. Eni Jurišić emocijom vokala oduševila je slušatelje dok je Zvonimir Husnjak, poznatiji kao z++ pjesmi dao moderni twist te tako spojio sve generacije slušatelja u jednom hitu koji je obilježio 2022. godinu. Cesarica za Hit siječnja već je njihova, a zasigurno su jedni od glavnih favorita za Hit godine.

“Who Knows” – Kerri Chandler i Dora Dora (K. C. Chandler/D. Škender)

Pjesma koja je snimljena u klubu Barbarella’s, jednom od najljepših i najvažnijih hrvatskih open air klubova. Kerri Chandler, svjetski poznata house legenda, je album Spaces and Places, na kojem je pjesma, posvetio svojim najdražim klubovima i snimao ga je na samim lokacijama. Priča o tome kako su se on i Dora spojili prilično je luda; ona je radila na Suncebeat festivalu, a on je čuo da “postoji ta jedna sjajna jazz pjevačica” te ju pozvao na suradnju. Rezultat je maestralan, a Dora ima glas dive.

“Zagrli život” – Luka Nižetić (Mario Mihaljević/Mario Mihaljević/Matej Mihaljević, Marko Mihaljević, Branimir Mihaljević)

Autorski doprinos obitelji Mihaljević u izvedbi Luke Nižetića prvi je put predstavljen na Zagrebačkom festivalu, nakon čega je postigao izniman uspjeh. Emociju pjesme prati osobni spot koji je svojevrsna kolekcija fragmenata Lukine privatne arhive koji dodatni naglašavaju sreću i optimizam samog djela.

U teškim vremenima kao što je bila godina na izmaku, što nam drugo preostaje nego zagrliti život i uvijek gledati onu pozitivnu stranu života. Baš kao što i ova pjesma nalaže.

Moglo bi Vas zanimati